ניוזלטר – גיליון מספר 1

מורה להורים נבוכים

מורה נבוכים להורים

הורים רבים מתלבטים מהי הדרך הנכונה לעזור לילדם המגלה קשיי הסתגלות או קשיי התנהגות אם זה בגיל הגן או בית הספר. היצע הטיפולים, הייעוצים והאבחונים הנו כה רב עד שניתן "ללכת לאיבוד". אנו רוצים לעזור לכם להבין מה עובר על הילד ובעיקר כיצד לעזור לו, מה לעשות קודם ומה אחר כך.
1. זיהוי סימני מצוקה אצל ילדכם
אתם ההורים המכירים את ילדכם הנכם הראשונים האמורים לזהות סימני מצוקה אצל ילדכם. נכון,לא תמיד התנהגות ילדכם מסגירה את מצוקתו, יש ילדים המביעים את קשייהם באופן מילולי ויש כאלה שהקושי אצלם יתבטא באופן פסיכוסומאטי (כאבי בטן, כאבי ראש) או התנהגותי.

להמשך קריאה

בנימה אישית

מכון שלם אבחון קשב וריכוז

אני גאה ושמח לשלוח אליכם את הניוזלטר הראשון של מכון שלם לטיפול ואבחון בילד ובמשפחה. כולי תקווה כי תמצאו בגיליון זה ובגיליונות הבאים מידע חדש ומועיל.

 

בגיליון זה בחרנו לשים דגשים על לקויות למידה, קבוצות טיפוליות וב"מורה נבוכים" הכוונה וסדר להורים נבוכים. ננסה לעזור לכם להבין לאיזה טיפול או אבחון הילד שלכם זקוק. כמו כן, הנכם מוזמנים להירשם אצלנו ולקבל מידע נוסף על הקבוצות שלנו

מעט על מכון שלם:

מכון שלם הפועל בראשל"צ משלב בעבודתו ניסיון רב שנים יחד עם מקצועיות וחדשנות. המכון מעניק תחת קורת גג אחת מגוון שירותים פסיכולוגיים לכל הגילאים ומספק פתרונות בקשת רחבה של בעיות ונושאים.

מרדכי שרי

ד"ר מרדכי שרי

להמשך קריאה

טיפול קבוצתי

טיפול קבוצתי
בתוך מגוון הגישות הטיפוליות קנה לו הטיפול הקבוצתי מקום חשוב ביותר והוא מהווה פתרון מועדף במקרים רבים בהם הטיפול הפרטני לסוגיו איננו מתאים.
אנו ממליצים על טיפול קבוצתי במצבים בהם תמיכת הקבוצה מהווה גורם משמעותי בתהליך הטיפולי וגם במצבים בהם נושא ההסתגלות החברתית וההשוואה החברתית הנו מרכיב חשוב בטיפול.בחירת משתתפי הקבוצה נעשית בקפידה ומתוך בדיקה והערכה של צורכי המטופל והיכולת שלו להיעזר ולהרוויח מן התהליך הקבוצתי.

להלן תיאור קצר של הקבוצות המתקיימות במכון: קבוצות לילדים, הורים ולנשים כל הקבוצות שיפורטו יפתחו בזמן הקרוב.

קבוצות ילדים ונוער לפיתוח כישורי חברה ותקשורת

מטרת הטיפול הקבוצתי הינה להקנות כלים לתקשורת חברתית והבנה רגשית הדדית, והוא מבוסס על עידוד ותרגול התקשורת והקשר בתוך הקבוצה 'בזמן אמיתי'. דרך האינטראקציות הבינאישיות המתרחשות בין חברי הקבוצה, כמו גם ההתייחסות לקשייו האינדיבידואלים של כל ילד, נעשית עבודה על מיומנויות כגון זיהוי רגשות בעצמי ואצל האחר, יכולת ליצירת קשר, פיתוח יכולות אמפתיות, ביטוי רגשי וכיו"ב. בנוסף, הקבוצה מסייעת בהפגת הבידוד החברתי ומעניקה לילד קבוצת השתייכות.

להמשך קריאה

לקויות למידה

לקויות למידה

לקויות למידה כוללות את כל הקשיים הקשורים למיומנויות לימודיות או תפקודיות – קושי ללמוד מידע חדש או מיומנויות חדשות, כפי שהיה מצופה בהתאם לגיל, מנת המשכל או ההקשר התרבותי של האדם.

כאשר אנו עורכים אבחון להערכת לקויות למידה לוקחים בחשבון את ההשפעה החברתית, התרבותית ואת יכולותיו הגופניות והקוגניטיביות של האדם.

ילדים הסובלים מלקויות למידה הם לרוב בעלי ממוצע שכלי גבוה, אך הם מגלים קושי באחד או יותר מהתחומים הלימודיים שהם קריאה, כתיבה או חשבון.קושי זה מוביל לירידה משמעותית ביכולת התפקודית של הילד.

להמשך קריאה

צרו קשר